Köpvillkor

Köpvillkor

Allmänt

Vi anger alltid priserna på hemsidan inklusive moms. Vid uppenbara felskrivningar där det är uppenbart att priset är fel förbehåller sig  Djurbutiken.se rätten att häva köpeavtalet. Vi gör självklart allt för att priser och texter ska vara korrekta och alltid uppdaterade. Vi garanterar inte att priserna är korrekta eller att produkterna finns tillgängliga, lagersaldon som anges på sidan ska vara korrekta men i det fall någon produkt ändå saknas, har vi rätt att häva köpet och återbetala för varan. När du gör ett köp via hemsidan så godkänner du våra köpvillkor, och det valda betalsättets villkor.

Fraktavgifter ingår ej i priset för produkten utan tillkommer vid kassan

Fraktkostnader

Vi erbjuder fri frakt för alla köp över 500 kr

Handlar du för under 500 kr, är frakten alltid 69kr

Väljer du ”Hämta i butik i Tumba” tillkommer ingen fraktkostnad oavsett vad du handlar för.

När paketet har kommit fram till ombudet får du en avisering och kan hämta ditt paket med hjälp av svensk legitimation samt kolli-ID. Vid leverans hem så bärs paketet fram till första hindret på adressen. (ex. bom eller låst port), leverans utan kvittens, innebär att du ej behöver skriva på något.

Returer

Ångerrätt Du har alltid rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar från leverans. Du kan lämna tillbaka paketet i butiken i Tumba alternativt skicka tillbaka det i paket. Väljer du att skicka paketet står du för den faktiska returkostnaden, vilken dras av på summan vid återbetalning.

Har vi redan hunnit skicka din orden innan du meddelat oss om eventuell ånger, så återbetalar vi inte fraktkostnaden för varan.

Returer skickas till:

Djurbutiken.se

Bergfotsvägen 5

147 33 Tumba

Returer gäller EJ på foder då vi behöver kunna garantera att det förvarats korrekt .

Reklamation

Vi vill alltid att du som kund ska vara nöjd med ditt köp! Har du fått fel produkt eller en defekt produkt är det viktigt att du tar kontakt med oss så fort som möjligt.

Skicka ett mejl till info@djurbutiken.se och beskriv vad som blivit fel. Om en produkt är trasig behöver du bifoga foto. Ange alltid ditt ordernr så går handläggningen fortare.

Övrigt

Vi reserverar oss för eventuella fel eller avvikelser i texter, informtation och produktbilder. Vi reserverar oss även för faktorer utan vår kontroll (Force majeure).

 Priser och sortiment kan variera mellan webbshop och den fysiska butiken då vi ibland har kampanjer.

Du är alltid varmt välkommen in i vår fysiska butik i Tumba där vi kan ge dig en mer personlig service!

Ej uthämtade paket

Ej uthämtade paket returneras till oss för att de ej hämtats ut hos ombud, debiterar vi en avgift på 200:- för kostnad av returfrakt och hantering.

 

 

Policy och cookies

GDPR och Integritetspolicy

INNEHÅLLSFÖRTECKNING

Vem är ansvarig för de personuppgifter vi samlar in?

 Vad är en personuppgift och vad är en behandling av personuppgifter?

 Hur behandlar vi insamlade personuppgifter?

 Vad har du för rättigheter som registrerad?

 Cookies

 

1. Vem är ansvarig för de personuppgifter som vi samlar in?

Djurbutiken Pet Family AB

Hädanefter ”Djurbutiken.se” och all verksamhet i Djurbutiken.se’s webbtjänst hädanefter ”tjänsten”.

Kontaktuppgifter för dataskyddsfrågor E-post: info@djurbutiken.se

 

2. Vad är en personuppgift och vad samlar vi för personuppgifter?

Personuppgifter är all information som direkt eller indirekt kan knytas till en person. Uppgifter som vi lagrar:

För- och efternamn

 Kön

 Köphistorik

 Användargenererade data, (t.ex. anpassningsbara produkter, recensioner) 

 Adress 

 Telefonnummer

 E-postadress

 Födelsedatum 

 Betalsätt

 Betalningshistorik

 Ärenderelaterad korrespondens (t.ex. personuppgifter som du lämnar vid kontakt med vår kundtjänst)

Varifrån vi får personuppgifter

Alla personuppgifter som Djurbutiken.se lagrar kommer från kunden själv. När kunder registrerar sig för till exempel nyhetsbrev eller andra kommunikationskanaler. När kunden registrerar ett konto eller utför ett köp.

 

3. Hur behandlar vi insamlade personuppgifter?

Vi lagrar och delar uppgifter som behövs för att kunna sköta leveranser och göra klart beställningar. https://www.postnord.se/integr...

https://cdn.klarna.com/1.0/sha...

Vi behandlar dina uppgifter och kommunicerar med dig i händelse av till exemepel ett reklamations eller garantiärende som rör ditt köp.

Utöver detta så delar vi vanligtvis inte personuppgifter till någon tredje part innanför eller utanför EU/EES

Information från kommunikation med kund, inklusive meddelanden i tjänsten, epost, telefonsamtal samlas för att kunna hantera returer, reklamationer eller andra önskemål från kund.

Information av användande av tjänsten samlas in via cookies och liknande tekniker.

Information om innehåll som kunden skapat, till exempel produktrecensioner eller text i anpassningsbara produkter.

 

4. Dina rättigheter

Rätt till tillgång Du har rätt att begära ut ett registerutdrag om vilka personuppgifter vi samlar och till vilka ändamål. Du kan göra detta genom att kontakta oss eller om du har ett konto, genom dina medlemsidor begära ut ett registerutdrag och få det skickat till dig.

Rätt till rättelse Du kan begära att dina personuppgifter rättas ifall de är felaktiga. Du kan även komplettera ofullständiga personuppgifter. Du kan göra det genom att kontakta oss eller själv direkt via dina medlemsidor. Kontaktar du oss så kan vi komma att begära ut mer uppgifter för att säkerhetsställa att vi lämnar ut uppgifterna till rätt person.

Rätt till radering och begränsning Du har rätt att begära att dina personuppgifter raderas eller begränsas, till exempel om du anser att dina personuppgifter behandlas i strid med gällande lagstiftning.

Rätt till dataportabilitet För den behandling som vi utför baserat på vårt avtal med dig eller om du lämnat ditt samtycke till en viss behandling kan du begära att få de uppgifter som du har tillhandahållit överförda till en annan personuppgiftsansvarig (s.k. dataportering).

Din rätt att kunna lämna in klagomål till tillsynsmyndigheten Om du anser att vi hanterar dina personuppgifter på ett felaktigt sätt har du rätt att lämna in ditt klagomål till Datainspektionen/Integritetsskyddsmyndigheten.

 

5. Cookies

Enligt lagen om elektronisk kommunikation som trädde i kraft den 25:e juli 2003 så ska besökare på en webbplats informeras om användande av så kallade cookies, samt få möjligheten att förhindra att de används.

En cookie är en liten textfil (oftast mindre än 1 KB) som sparas i din dator och lagrar information. Cookies används bland annat för att förbättra webbplatsen för användaren.

Vår webbplats använder den vänliga varianten av cookies, så kallade session cookies. När du är inne och surfar på en webbsida, skickas session cookies mellan din dator och vår server för att kunna utbyta information. Det kan till exempel gälla vad du har lagt i din varukorg, eller om du är inloggad på Mina sidor.

Vi sparar ingen personlig information via session cookies. Session cookies lagras inte permanent i din dator, utan försvinner när du stänger din webbläsare.

Det finns säkerhetsinställningar i de flesta webbläsare som kan avaktivera session cookies. Oftast går det också bra att ta bort eventuella session cookies som redan har sparats.

Om du väljer att inte acceptera session cookies på vår webbplats, kommer webbplatsen inte att fungera tillfredsställande.

Vid besök på denna webbplats sker automatisk registrering av din IP-adress för mätning av besöksfrekvens.

Kontakta Starweb på www.starweb.se för vidare information om session cookies i webbutiken.

 

JavaScript seem to be disabled in your browser.

You must have JavaScript enabled in your browser to utilize the functionality of this website.